JEZU UFAM TOBIE


PLAN BOŻY

JEST

POZYTYWNY



KOMUNIA ŚWIĘTA DO UST NA KLĘCZĄCO!

Tylko Szatan nie chciał i nie chce przed Bogiem i Matką Bożą upaść na kolana!

Dewiza Św. Maksymiliana M.Kolbe - „ Kolana a nie rozum "

Jeżeli zechcesz, zachowasz przykazania, a dochować wierności jest Jego upodobaniem.

Panie Jezu, staję przed Tobą taka, jaka jestem. Przepraszam za moje grzechy, żałuję za nie, proszą, przebacz mi. W Twoje Imię przebaczam wszystkim, cokolwiek uczynili przeciwko mnie. Wyrzekam się szatana, złych duchów i ich dzieł. Oddaję się Tobie Panie Jezu całkowicie teraz i na wieki. Zapraszam Cię do mojego życia, przyjmuję Cię jako mojego Pana, Boga i Odkupiciela. Uzdrów mnie, odmień mnie, wzmocnij na ciele, duszy i umyśle. Przybądź Panie Jezu, osłoń mnie Najdroższą Krwią Twoją i napełnij Swoim Duchem Świętym. Kocham Ciebie Panie Jezu. Dzięki Ci składam. Pragnę podążać za Tobą każdego dnia w moim życiu. Amen

poniedziałek, 9 września 2013

Nowenna do ŚWIĘTEGO OJCA PIO i ŚWIĘTEJ RITY - dzień ósmy


Jezu Chryste, 
u stóp Twojego świętego Krzyża składam moje problemy.
Proszę Ciebie, Jezu, 
Ty się nimi zajmij!
Jezu ufam Tobie!




ŚWIĘTA RITA


Orędowniczka w sprawach trudnych i beznadziejnych. 









Na ósmy dzień


Boski twój Oblubieniec, o święta Rito, chcąc cię bardziej uświęcić i uczynić podobną sobie, dopuścił, byś dotknięta była przez ostatnie cztery lata życia twego ciężką chorobą. Jakież wspaniałe przykłady poddania się woli Bożej i cierpliwości zostawiłaś nam, o święta Rito. Przykra tylko była dla ciebie myśl, że jesteś ciężarem dla swych sióstr zakonnych. Zapowiedź bliskiego wyzwolenia z więzienia ciała i przejścia do wiecznej ojczyzny napełniła twe serce radością. Oddałaś piękną swą duszę w ręce Jezusa, Oblubieńca swego.
Cóż się stanie z nami, grzesznikami, w chwili śmierci? Z nami, którzy nie umiemy i nie chcemy znosić spokojnie żadnej choroby?
Miej litość nad nami, o święta Rito! Wyproś nam u Jezusa zupełne poddanie się woli Bożej i cierpliwość w ostatniej chorobie oraz szczęśliwą śmierć, abyśmy z tobą złączeni mogli wielbić Boga na wieki. Uproś nam również łaskę... (wymieniamy ją).
Ojcze nasz... Zdrowaś Maryjo... Chwała Ojcu...
Antyfona:Obdarzyłeś,Panie, służebnicę Twoją Ritę znakiem miłości i męki Twojej. Módlmy się: Ojcze niebieski, Ty dałeś świętej Ricie udział w męce Chrystusa, udziel nam łaski i siły do znoszenia naszych cierpień, abyśmy mogli głębiej uczestniczyć w misterium paschalnym Twojego Syna. Który z Tobą żyje i króluje w jedności Ducha Świętego, Bóg, przez wszystkie wieki wieków. Amen.






PADRE PIO


9 września


Pan Bóg nas kocha i to, że nas kocha, udowadnia faktem, iż nas toleruje w chwili obrażania Go (GB, s. 30).



W imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Amen.
 


Modlitwa do Ducha Świętego


Módlmy się:


Duchu Święty, Boże, który w dniu narodzin Kościoła świętego w sposób widzialny raczyłeś zstąpić na Apostołów, aby oświecić ich rozum, zapalić serce, utwierdzić w wierze i życie ich uświęcić; błagamy Cię usilnie, abyś również nam, w czasie tej nowenny, udzielić raczył tych samych darów dla naszego uświęcenia i dla wzrostu chwały Bożej. Przez Chrystusa, Pana naszego. Amen.
 


Słowo Boże:


Z Listu św. Pawia Apostoła do Galatów (6,14):


Co do mnie, nie daj Boże, bym się miał chlubić z czego innego, jak tylko z krzyża Pana naszego Jezusa Chrystusa, dzięki któremu świat stał się ukrzyżowany dla mnie, a ja dla świata.


Na wszystkich tych, którzy się tej zasady trzymać będą, niech zstąpi pokój i miłosierdzie! Odtąd niech już nikt nie sprawia mi przykrości: przecież ja na ciele swoim noszę blizny, znamię przynależności do Jezusa.
 


Słowa Ewangelii według św. Mateusza (11,25):


W owym czasie Jezus przemówił tymi słowami: „Wysławiam Cię, Ojcze, Panie nieba i ziemi, że zakryłeś te rzeczy przed mądrymi i roztropnymi, a objawiłeś je prostaczkom. Tak, Ojcze, gdyż takie było Twoje upodobanie. Wszystko przekazał mi Ojciec mój. Nikt też nie zna Syna, tylko Ojciec, ani Ojca nikt nie zna, tylko Syn i ten, komu Syn zechce objawić. Przyjdźcie do Mnie wszyscy, którzy utrudzeni i obciążeni jesteście, a Ja was pokrzepię. Weźcie moje jarzmo na siebie i uczcie się ode Mnie, bo jestem cichy i pokorny sercem. Albowiem jarzmo moje jest słodkie, a brzemię lekkie”.
  


Modlitwa błagalna:


Módlmy się:


Święty Ojcze Pio, wierny synu Twojego świętego Patrona, Franciszka z Asyżu, zapalony miłością Bożą, szedłeś przez życie szerząc dobro i pokój. Zwróć swój łaskawy wzrok na nas, którzy zaliczamy się do Twoich czcicieli i polecamy się Twojemu wstawiennictwu u Boga. Kto zdoła zliczyć tych wszystkich, którzy przez Ciebie otrzymali pociechę i pomoc. Dlatego pełni ufności uciekamy się do Ciebie i prosimy o wstawiennictwo u Boga w tych wszystkich sprawach, które Ci dziś przedstawiamy...


(następuje wyliczanie próśb, a także podziękowań za otrzymane łaski).


Święty Ojcze Pio, wypraszaj nam łaski u Pana, o które Cię z ufnością prosimy, a także te, które są nam szczególnie potrzebne w życiu chrześcijańskim, abyśmy owładnięci tym samym duchem miłości wzrastali w doskonałości i mogli świadczyć wiarą i czynem o Chrystusie wśród naszych braci i dojść mogli razem z Tobą do błogosławionego posiadania Boga w wiecznej chwale.
 


Wezwania do świętego Ojca Pio:


Święty Ojcze Pio, módl się za nami.


- wierny natchnieniom Ducha Świętego,


- rozmiłowany w pokorze i ubóstwie Jezusa Chrystusa,


- gorliwy kapłanie Jezusa Chrystusa,


- wierny naśladowco świętego Franciszka z Asyżu


- w ciele swoim noszący znamiona męki Zbawiciela


- cieszący się nadprzyrodzonymi darami,


- ozdobo zakonu franciszkańskiego,


- niosący światu dobro i pokój,


- wybrane naczynie świętości i łaski,


- niezmordowany w jednaniu grzeszników z Bogiem,


- postrachu duchów piekielnych,


- zdobywający serca prostotą i mocą słowa Bożego,


- nauczający bardziej przykładem niż słowem,


- wzorze miłości Boga i bliźniego,


- spotykający Chrystusa w każdym człowieku,


- opiekunie cierpiących,


- pociecho nieszczęśliwych


- znoszący upokorzenia z cierpliwością,


- mężny wśród przeciwności,


- wzorze franciszkańskiego ubóstwa,


- wzorze czystości kapłańskiej,


- mężu doskonałego posłuszeństwa,


- miłośniku życia ukrytego,


- mężu modlitwy, skupienia i kontemplacji,


- nauczycielu modlitwy garnących się do Chrystusa,


- możny nasz orędowniku u Boga,
 


P. Módl się za nami święty Ojcze Pio,


W. Abyśmy się stali godnymi obietnic Chrystusowych.
 


Módlmy się:


Boże, Ty sprawiłeś, że święty Ojciec Pio żył w ubóstwie i pokorze, by w ten sposób upodobnić się do Twojego Syna, Jezusa Chrystusa; spraw, prosimy Cię, abyśmy postępując tą samą drogą, z jego pomocą naśladowali Twojego Syna i zjednoczyli się z Tobą w pełni wesela i miłości. Amen.


Niech nas Bóg błogosławi, broni od wszelkiego zła i doprowadzi do życia wiecznego.


Amen.
 


Modlitwy do wyboru:
 


Módlmy się:
Chwalebny Ojcze Pio, wielka jest cześć, jakiej doznajesz w niebie. Trójca Przenajświętsza miłuje Cię jako wiernego sługę. Spraw swoim orędownictwem, abyśmy wyznając prawdziwą wiarę uznawali wieczną chwałę Trójcy i wielbili Jedność Osób Boskich w potędze ich działania. Amen.

 Poniedziałek XXIII tygodnia Okresu Zwykłego

List do Kolosan 1,24-29.2,1-3.
Bracia: Teraz się  raduję w cierpieniach za was i ze swej strony w moim ciele dopełniam braki udręk Chrystusa dla dobra Jego Ciała, którym jest Kościół.
Jego sługą stałem się według zleconego mi wobec was Bożego włodarstwa: mam wypełnić posłannictwo głoszenia słowa Bożego.
Tajemnica ta, ukryta od wieków i pokoleń, teraz została objawiona Jego świętym,
którym Bóg zechciał oznajmić, jak wielkie jest bogactwo chwały tej tajemnicy pośród pogan. Jest nią Chrystus pośród was - nadzieja chwały.
Jego to głosimy, upominając każdego człowieka i ucząc każdego człowieka z całą mądrością, aby każdego człowieka okazać doskonałym w Chrystusie.
Po to właśnie się trudzę walcząc Jego mocą, która potężnie działa we mnie.
Chcę bowiem, abyście wiedzieli, jak wielką walkę toczy o was, o tych, którzy są w Laodycei, i o tych wszystkich, którzy nie widzieli mnie osobiście,
aby ich serca doznały pokrzepienia, aby zostali w miłości pouczeni, ku osiągnięciu całego bogactwa pełni zrozumienia, ku głębszemu poznaniu tajemnicy Boga, to jest Chrystusa.
W Nim wszystkie skarby mądrości i wiedzy są ukryte.


Księga Psalmów 62(61),6-7.9.
Jedynie w Bogu szukaj spokoju, duszo moja,
bo od Niego pochodzi moja nadzieja.
On tylko jest skałą i zbawieniem moim,
On moją twierdzą, więc się nie zachwieję.

W każdym czasie
Jemu ufaj, narodzie.
Przed Nim wylejcie wasze serca:
Bóg jest naszą ucieczką.



Ewangelia wg św. Łukasza 6,6-11.
W szabat Jezus wszedł do synagogi i nauczał. A był tam człowiek, który miał uschłą prawą rękę.
Uczeni zaś w Piśmie i faryzeusze śledzili Go, czy w szabat uzdrawia, żeby znaleźć powód do oskarżenia Go.
On wszakże znał ich myśli i rzekł do człowieka, który miał uschłą rękę: «Podnieś się i stań na środku» Podniósł się i stanął.
Wtedy Jezus rzekł do nich: «Pytam was: Czy wolno w szabat dobrze czynić, czy wolno źle czynić? Życie ocalić czy zniszczyć?»
I spojrzawszy wkoło po wszystkich, rzekł do człowieka: «Wyciągnij rękę» Uczynił to i jego ręka stała się znów zdrowa.
Oni zaś wpadli w szał i naradzali się między sobą, co by uczynić Jezusowi.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz